Image hosted by Photobucket.com
5.7.05
 
Image hosted by Photobucket.com

A edição do PÚBLICO de hoje noticia a morte, aos 77 anos, do contrabaixista francês Pierre Michelot, ocorrida no passado domingo. Michelot, um dos maiores da disciplina, tocou com grandes figuras do jazz mundiais, como Miles Davis, Thelonious Monk, Lester Young e muitos outros.

Diz a Associated Press:
«Jazz bassist Pierre Michelot, who recorded with Miles Davis and arranged music for Chet Baker, has died, a fellow musician said Monday. He was 77. The bass player, who suffered from Alzheimer's disease, died in Paris on Sunday, said pianist Rene Urtreger, a member of Michelot's longtime jazz trio, HUM.
Michelot played with Davis on one of the great soundtracks of the 1950s, for Louis Malle's classic thriller Ascenseur pour L'Echafaud (Elevator to the Gallows). He recorded with artists including Stan Getz, Dizzy Gillespie, Bud Powell, Kenny Clarke and Django Reinhardt, and he arranged music for Baker's 1955-56 Barclay sessions in Paris. Michelot was considered Europe's best jazz bassist in the second half of the 1950s.
Originally trained in classical piano, Michelot learned bass as a teenager, then performed for American troops stationed in France after the end of the Second World War. He was highly sought-after for concerts by American musicians in Paris in the postwar years. Michelot had a role in French director Bertrand Tavernier's 1986 film Round Midnight, about a musician on the skids in 1950s Paris».

 


<< Home
jazz, música improvisada, electrónica, new music e tudo à volta

e-mail

eduardovchagas@hotmail.com

arquivo

setembro 2004
outubro 2004
novembro 2004
dezembro 2004
janeiro 2005
fevereiro 2005
março 2005
abril 2005
maio 2005
junho 2005
julho 2005
agosto 2005
setembro 2005
outubro 2005
novembro 2005
dezembro 2005
janeiro 2006
fevereiro 2006
março 2006
abril 2006
maio 2006
junho 2006
julho 2006
agosto 2006
setembro 2006
outubro 2006
novembro 2006
dezembro 2006
janeiro 2007
fevereiro 2007
março 2007
abril 2007
maio 2007
junho 2007
julho 2007
agosto 2007
setembro 2007
outubro 2007
novembro 2007
dezembro 2007
janeiro 2008
fevereiro 2008
março 2008
abril 2008
maio 2008
junho 2008
julho 2008
agosto 2008
setembro 2008
outubro 2008
novembro 2008
dezembro 2008
janeiro 2009
fevereiro 2009
março 2009
abril 2009
maio 2009
junho 2009
julho 2009
agosto 2009
setembro 2009
outubro 2009
novembro 2009
dezembro 2009
janeiro 2010
fevereiro 2010
junho 2011
maio 2012
setembro 2012

previous posts

  • Essencial? Difícil de encontrar? A resposta é sim ...
  • «UM TOQUE DE JAZZ» Um programa de Manuel Jorge Vel...
  • METASONIC.LXDe 14 a 16 de Julho 21:00 Goethe Insti...
  • A 7ª edição do festival MUSA chegou esta madrugada...
  • Satka, artista belga da música electro-industrial ...
  • J A Z Z E M A G O S T O 2 0 0 55>13 Fundação Calou...
  • A pianista japonesa Satoko Fujii em sessão para o ...
  • Entre 1959 e 1961, Ornette Coleman gravou a música...
  • De entre os recentes lançamentos da editora portug...
  • Os dizeres da contracapa deixam adivinhar uma ses...

  • links

  • Improvisos ao Sul
  • Galeria Zé dos Bois
  • Crí­tica de Música
  • Tomajazz
  • PuroJazz
  • Oro Molido
  • Juan Beat
  • Almocreve das Petas
  • Intervenções Sonoras
  • Da Literatura
  • Hit da Breakz
  • Agenda Electrónica
  • Destination: Out
  • Taran's Free Jazz Hour
  • François Carrier, liens
  • Free Jazz Org
  • La Montaña Rusa
  • Descrita
  • Just Outside
  • BendingCorners
  • metropolis
  • Blentwell
  • artesonoro.org
  • Rui Eduardo Paes
  • Clube Mercado
  • Ayler Records
  • o zurret d'artal
  • Creative Sources Recordings
  • ((flur))
  • Esquilo
  • Insubordinations
  • Sonoridades
  • Test Tube
  • audEo info
  • Sobre Sites / Jazz
  • Blogo no Sapo/Artes & Letras
  • Abrupto
  • Blog do Lenhador
  • JazzLogical
  • O Sítio do Jazz
  • Indústrias Culturais
  • Ricardo.pt
  • Crónicas da Terra
  • Improv Podcasts
  • Creative Commons License
    Powered by Blogger