Image hosted by Photobucket.com
1.9.05
  Brincar às casinhas
No já vasto colar da Clean Feed, destaca-se essa pérola de bom gosto que é o novo disco de Pandelis Karayorgis, We Will Make a Home for You. Em trio com o contrabaixista Nate McBride e o baterista Curt Newton (esses mesmos, os do Tripleplay de Ken Vandermark), Karayorgis, um valor em ascensão, com amplas perspectivas de desenvolvimento de carreira, surpreende o ouvinte com um trio, não de piano tout court, mas de Fender Rhodes, preparado com a adição de pedais de guitarra. Interessante, ham?! Muito. E o resultado também, adianto já. Em 9 temas, quatro são de Thelonious Monk (Ugly Beauty, Shuffle Boil, Monk's Point, We See), um de Hasaan Ibn Ali, pianista e compositor de disco único, com Max Roach e Art Davis (3/4 vs. 6/8 4/4 Time) e três originais do pianista Pandelis (Three Plus Three, Centennial e Disambiguation). E há Gazzelloni, de Dolphy, neste belo e refrescante disco de música moderna improvisada. Ou de jazz, se assim der mais jeito. É agarrá-lo antes que se esgote! MI3 é uma especialidade... .

«In the winter of 2002 Nate McBride and I started a weekly jazz and improvised music series at the Abbey Lounge in Cambridge, Mass., which he named "mim" (for modern improvised music). Curt Newton, with whom we both had a longstanding musical relationship, joined us in forming the mi3 trio, the house band for that series. (The mim series ran weekly until that summer at the Abbey. In the fall of 2002, it relocated to the 'Artists At Large' gallery in the Hyde Park neighborhood of Boston, where Nate continued to run it until he left for Chicago in the summer of 2004.
We chose to use the electric piano partly out of necessity, since the Abbey had no piano, and partly out of curiosity for the effect it would have on our music. We processed the Fender Rhodes sound using some pedals that Nate lent me; a vintage Mutron, a Wah pedal, and a distortion pedal. It was very exciting for me to work with the long sustain, volume and timbral variety the Rhodes could offer when combined with these pedals. This was an opportunity to explore something different, and the discoveries in sound and texture energized us all to try new musical ideas.
In the following season we continued playing from time to time at the mim's new location, and we also did a two-month weekly run there as part of the 'mim residency' series, performing with this electric trio through the spring of 2004.
Parts of this CD were recorded live both at the Abbey Lounge and at the 'Artists At Large' gallery. Nate contributed some of the more intriguing repertoire choices on this CD, especially the Hasaan and Dolphy selections, to which we added compositions by Thelonious Monk and some originals». - Pandelis Karayorgis

 


<< Home
jazz, música improvisada, electrónica, new music e tudo à volta

e-mail

eduardovchagas@hotmail.com

arquivo

setembro 2004
outubro 2004
novembro 2004
dezembro 2004
janeiro 2005
fevereiro 2005
março 2005
abril 2005
maio 2005
junho 2005
julho 2005
agosto 2005
setembro 2005
outubro 2005
novembro 2005
dezembro 2005
janeiro 2006
fevereiro 2006
março 2006
abril 2006
maio 2006
junho 2006
julho 2006
agosto 2006
setembro 2006
outubro 2006
novembro 2006
dezembro 2006
janeiro 2007
fevereiro 2007
março 2007
abril 2007
maio 2007
junho 2007
julho 2007
agosto 2007
setembro 2007
outubro 2007
novembro 2007
dezembro 2007
janeiro 2008
fevereiro 2008
março 2008
abril 2008
maio 2008
junho 2008
julho 2008
agosto 2008
setembro 2008
outubro 2008
novembro 2008
dezembro 2008
janeiro 2009
fevereiro 2009
março 2009
abril 2009
maio 2009
junho 2009
julho 2009
agosto 2009
setembro 2009
outubro 2009
novembro 2009
dezembro 2009
janeiro 2010
fevereiro 2010
junho 2011
maio 2012
setembro 2012

previous posts

  • EDGEFEST 2005, na Kerrytown Concert House - 415 No...
  • Cellar Door Sessions 1970 (Columbia/Legacy). Caix...
  • ENTREVISTA COM ROBERT ASHLEYJORGE LIMA BARRETORob...
  • Fusion. Fusão. Electricidade. Contaminação. Uhm? G...
  • Disponível para download está o número de Setembro...
  • Para o serão, Sun Ra. Nova Iorque, 1973: Ra e a Ar...
  • Mephista (Susie Ibarra, Ikue Mori e Sylvie Courvoi...
  • Quem o conta é João Santos, da Dwitza, distribuido...
  • Things Heard Unheard é o primeiro disco de Brian ...
  • forUmusic - Jazz no Forum LisboaDe 1 a 4 de Setemb...

  • links

  • Improvisos ao Sul
  • Galeria Zé dos Bois
  • Crí­tica de Música
  • Tomajazz
  • PuroJazz
  • Oro Molido
  • Juan Beat
  • Almocreve das Petas
  • Intervenções Sonoras
  • Da Literatura
  • Hit da Breakz
  • Agenda Electrónica
  • Destination: Out
  • Taran's Free Jazz Hour
  • François Carrier, liens
  • Free Jazz Org
  • La Montaña Rusa
  • Descrita
  • Just Outside
  • BendingCorners
  • metropolis
  • Blentwell
  • artesonoro.org
  • Rui Eduardo Paes
  • Clube Mercado
  • Ayler Records
  • o zurret d'artal
  • Creative Sources Recordings
  • ((flur))
  • Esquilo
  • Insubordinations
  • Sonoridades
  • Test Tube
  • audEo info
  • Sobre Sites / Jazz
  • Blogo no Sapo/Artes & Letras
  • Abrupto
  • Blog do Lenhador
  • JazzLogical
  • O Sítio do Jazz
  • Indústrias Culturais
  • Ricardo.pt
  • Crónicas da Terra
  • Improv Podcasts
  • Creative Commons License
    Powered by Blogger