Image hosted by Photobucket.com
4.2.06
 

Esta semana, no Jazz on 3, David S. Ware Quartet em concerto gravado ao vivo em Nova Iorque, a 31 de Março de 1999, ano em que actuou em Lisboa, no Centro Cultural de Belém. David Spencer Ware, saxofone tenor; Matthew Shipp, piano; William Parker, contrabaixo; e Guillermo E. Brown, bateria. Quatro temas: Sentient Compassion (8'31), Autumn Leaves (7'57), Yesterdays (12'15) e Gospelized (8'30). Dois standards e dois originais do saxofonista.

«As far as what I try to do with a standard, it's part of the same work that goes on with all the material - it's a search for an original modality, a way of thinking about the structure of harmony which asks whether there isn't some new side to sound, some new relationship between tones which working from a specific musical form can reveal. Think about what Coltrane did with My Favorite Things - no one had ever played that song in quite that way, and that's because he played it in a new modality. We are always on a method quest, a search for free flow method and that's what I try to do with all my music, not just the standards.
As for why I pick some older tunes, well, there's a level on which they just appeal to me as melodies, and on another level they're suggestive of intervals or motifs which seem to me to flow well within that tune, from which I can build something even more freely flowing - something the tune has always suggested without ever having been made explicit, and which comes forth once its motif has been freed of the original structure». [David S. Ware, Perfect Sound Forever]
 


<< Home
jazz, música improvisada, electrónica, new music e tudo à volta

e-mail

eduardovchagas@hotmail.com

arquivo

setembro 2004
outubro 2004
novembro 2004
dezembro 2004
janeiro 2005
fevereiro 2005
março 2005
abril 2005
maio 2005
junho 2005
julho 2005
agosto 2005
setembro 2005
outubro 2005
novembro 2005
dezembro 2005
janeiro 2006
fevereiro 2006
março 2006
abril 2006
maio 2006
junho 2006
julho 2006
agosto 2006
setembro 2006
outubro 2006
novembro 2006
dezembro 2006
janeiro 2007
fevereiro 2007
março 2007
abril 2007
maio 2007
junho 2007
julho 2007
agosto 2007
setembro 2007
outubro 2007
novembro 2007
dezembro 2007
janeiro 2008
fevereiro 2008
março 2008
abril 2008
maio 2008
junho 2008
julho 2008
agosto 2008
setembro 2008
outubro 2008
novembro 2008
dezembro 2008
janeiro 2009
fevereiro 2009
março 2009
abril 2009
maio 2009
junho 2009
julho 2009
agosto 2009
setembro 2009
outubro 2009
novembro 2009
dezembro 2009
janeiro 2010
fevereiro 2010
junho 2011
maio 2012
setembro 2012

previous posts

  • Domingo, 5 de Fevereiro, às 23h, no Luso Café, sit...
  • Este Sábado, 4 de Fevereiro, a fotógrafa e program...
  • Festa dos 20 anos da INTAKT Records!1 de Março:CO ...
  • Rob Price, Jim Black, Trevor Dunn e Ellery Eskelin...
  • Notícias da SQUIDCO:Jazz & Improv fans: Portugal's...
  • Carlos Barretto (DIGGIN'), na Trem Azul, 31.01.06 ...
  • Esta quinta-feira, mais logo, às 23h00, na ZDB, to...
  • Nunca tinha ouvido falar de David Haney. Fiquei ag...
  • Grande Tolliver!
  • Diggin', ao vivo na Trem Azul

  • links

  • Improvisos ao Sul
  • Galeria Zé dos Bois
  • Crí­tica de Música
  • Tomajazz
  • PuroJazz
  • Oro Molido
  • Juan Beat
  • Almocreve das Petas
  • Intervenções Sonoras
  • Da Literatura
  • Hit da Breakz
  • Agenda Electrónica
  • Destination: Out
  • Taran's Free Jazz Hour
  • François Carrier, liens
  • Free Jazz Org
  • La Montaña Rusa
  • Descrita
  • Just Outside
  • BendingCorners
  • metropolis
  • Blentwell
  • artesonoro.org
  • Rui Eduardo Paes
  • Clube Mercado
  • Ayler Records
  • o zurret d'artal
  • Creative Sources Recordings
  • ((flur))
  • Esquilo
  • Insubordinations
  • Sonoridades
  • Test Tube
  • audEo info
  • Sobre Sites / Jazz
  • Blogo no Sapo/Artes & Letras
  • Abrupto
  • Blog do Lenhador
  • JazzLogical
  • O Sítio do Jazz
  • Indústrias Culturais
  • Ricardo.pt
  • Crónicas da Terra
  • Improv Podcasts
  • Creative Commons License
    Powered by Blogger