Image hosted by Photobucket.com
27.5.05
 
Image hosted by Photobucket.com

Há nos EUA uma nova organização internacional vocacionada para apoiar todas as formas de música improvisada: a International Society for Improvised Music (ISIM). Pretende funcionar como rede entre músicos professores, estudantes, ouvintes, críticos e demais pessoas de algum modo interessadas no fenómeno, promovendo actividades no domínio do ensino, da investigação e da organização de concertos e outros eventos públicos.

ISIM arrives at a time when the unprecedented diversity of the musical world calls for a heightened understanding of the improvisatory core to musical creativity. The heading “improvised music” has emerged as an overarching label that describes the increasingly difficult-to-categorize musical expressions of today’s diverse culture. ISIM will cultivate awareness of improvised music through performance, education, research, and cross-disciplinary applications of improvisation. According to ISIM Founder and President Ed Sarath, “We have entered an extraordinarily exciting time in the history of music, when musicians have access to an unprecedented expanse of influences and creative strategies. Improvisation in one form or another is central to this global musical synthesis, and may even suggest applications to fields as diverse as business, education, science, communications, and sports”.
The diverse backgrounds of the ISIM Board of Directors and ISIM Advisory Council highlight the broad spectrum of the organization’s goals. Internationally notable artists such as Geri Allen, Oliver Lake, Pauline Oliveros, Jane Ira Bloom, Rufus Reid, Dee Spencer, Bob Hurst, Archie Shepp, and Evan Parker are represented, alongside highly regarded proponents of disparate cultural musics of India, Latin America, and elsewhere—including Rui Carvalho, Ganesh
Komar, John Santos, Sam Shalabi, Wojciech Konikiewicz, and Karaikudi Subramanian. In education the ISIM Advisory Council includes internationally acclaimed scholars David Elliott and Bennett Reimer. The ISIM Board of Directors consists of Ed Sarath, Maud Hickey, Betty Anne Younker, Mitchell Gordon, Michael Nickens, and Sarah Weaver.
ISIM will promote performance opportunities for established and aspiring artists through concerts, festivals, recordings, professional chapters, and other activities. ISIM will promote education by making available new pedagogical resources for the development of trans-stylistic improvising skills, advocating broader improvisatory training in academic music curricula, and establishing student chapters at member institutions. ISIM will promote research through forums such as discussion groups, conferences, and the ISIM journal. ISIM’s work in illuminating improvisation as a cross-disciplinary model for creativity will build on events such as Harvard Law and Business School’s “Improvisation and Negotiation” conference, which united colleagues in economics, social sciences, business, law, education and the arts to explore the improvisatory core of creativity across fields.
Through its range of activities, ISIM will be a network that unifies the musical community, and by extension seeks to make contributions in broader professional circles, and society at large.


 


<< Home
jazz, música improvisada, electrónica, new music e tudo à volta

e-mail

eduardovchagas@hotmail.com

arquivo

setembro 2004
outubro 2004
novembro 2004
dezembro 2004
janeiro 2005
fevereiro 2005
março 2005
abril 2005
maio 2005
junho 2005
julho 2005
agosto 2005
setembro 2005
outubro 2005
novembro 2005
dezembro 2005
janeiro 2006
fevereiro 2006
março 2006
abril 2006
maio 2006
junho 2006
julho 2006
agosto 2006
setembro 2006
outubro 2006
novembro 2006
dezembro 2006
janeiro 2007
fevereiro 2007
março 2007
abril 2007
maio 2007
junho 2007
julho 2007
agosto 2007
setembro 2007
outubro 2007
novembro 2007
dezembro 2007
janeiro 2008
fevereiro 2008
março 2008
abril 2008
maio 2008
junho 2008
julho 2008
agosto 2008
setembro 2008
outubro 2008
novembro 2008
dezembro 2008
janeiro 2009
fevereiro 2009
março 2009
abril 2009
maio 2009
junho 2009
julho 2009
agosto 2009
setembro 2009
outubro 2009
novembro 2009
dezembro 2009
janeiro 2010
fevereiro 2010
junho 2011
maio 2012
setembro 2012

previous posts

  • Detalhando a informação aqui prestada há dias, sob...
  • Mais cinco CIMP na rua. Sempre a aviar, Mr. Rusch....
  • Em Setembro de 1972, com um novo grupo formado por...
  • Dia 4 de Junho, sexta-feira, no Jazz ao Centro - E...
  • Deve ter sido bom, mas acabou-se.Para o ano há mai...
  • Dia 3 de Junho, sexta-feira, no Jazz ao Centro - E...
  • Pelos fios chegam as ondas do programa que Taran S...
  • Pelos fios chega uma história da NPR com Henry Gri...
  • Pelos fios chega a entrevista de Steve Lehman à Al...
  • Outro trio sueco a ter em conta: Christian Jormin ...

  • links

  • Improvisos ao Sul
  • Galeria Zé dos Bois
  • Crí­tica de Música
  • Tomajazz
  • PuroJazz
  • Oro Molido
  • Juan Beat
  • Almocreve das Petas
  • Intervenções Sonoras
  • Da Literatura
  • Hit da Breakz
  • Agenda Electrónica
  • Destination: Out
  • Taran's Free Jazz Hour
  • François Carrier, liens
  • Free Jazz Org
  • La Montaña Rusa
  • Descrita
  • Just Outside
  • BendingCorners
  • metropolis
  • Blentwell
  • artesonoro.org
  • Rui Eduardo Paes
  • Clube Mercado
  • Ayler Records
  • o zurret d'artal
  • Creative Sources Recordings
  • ((flur))
  • Esquilo
  • Insubordinations
  • Sonoridades
  • Test Tube
  • audEo info
  • Sobre Sites / Jazz
  • Blogo no Sapo/Artes & Letras
  • Abrupto
  • Blog do Lenhador
  • JazzLogical
  • O Sítio do Jazz
  • Indústrias Culturais
  • Ricardo.pt
  • Crónicas da Terra
  • Improv Podcasts
  • Creative Commons License
    Powered by Blogger