Image hosted by Photobucket.com
19.5.09
 

Photobucket

Le Car de Thon - Nos meilleurs Stockhausen [insub29]

«The good thing about Stockhausen is that he did it all. Not only was he further ahead than anyone else, he was also better than anyone else. Aus den Sieben Tagen is a big classic, yet rarely performed. “Classical” musicians despise it because a huge part involves improvisation, and improvisers do not consider it because it is “signed” music. What a regrettable mistake do all these people make. It is precisely during these few days when Stockhausen composed this collection, that he had placed the highest faith into musicians, and, through a metonymic extend, into humanity. At this peak point, the last piece of the book states “Play, you do not need me anymore, everything you will do from now on will be right and good.” Yet, the mistake will not be undone as “classical musicians” are too anxious to be abandoned by the composer, and improvisers cannot bear interference in their musical ideas».

 


<< Home
jazz, música improvisada, electrónica, new music e tudo à volta

e-mail

eduardovchagas@hotmail.com

arquivo

setembro 2004
outubro 2004
novembro 2004
dezembro 2004
janeiro 2005
fevereiro 2005
março 2005
abril 2005
maio 2005
junho 2005
julho 2005
agosto 2005
setembro 2005
outubro 2005
novembro 2005
dezembro 2005
janeiro 2006
fevereiro 2006
março 2006
abril 2006
maio 2006
junho 2006
julho 2006
agosto 2006
setembro 2006
outubro 2006
novembro 2006
dezembro 2006
janeiro 2007
fevereiro 2007
março 2007
abril 2007
maio 2007
junho 2007
julho 2007
agosto 2007
setembro 2007
outubro 2007
novembro 2007
dezembro 2007
janeiro 2008
fevereiro 2008
março 2008
abril 2008
maio 2008
junho 2008
julho 2008
agosto 2008
setembro 2008
outubro 2008
novembro 2008
dezembro 2008
janeiro 2009
fevereiro 2009
março 2009
abril 2009
maio 2009
junho 2009
julho 2009
agosto 2009
setembro 2009
outubro 2009
novembro 2009
dezembro 2009
janeiro 2010
fevereiro 2010
junho 2011
maio 2012
setembro 2012

previous posts

  • Humanization Quartet US East Coast TourLuís Lopes ...
  • 周沛 加電秦琴 剪刀 效果器 設計迷你太樂鳴 效果器
  • «All tracks are examples of Reson8, the laptop set...
  • gillicuddy - the repeating thoughts of old zinng-z...
  • Benjamin Britten - War Requiem [Decca, 1963]I Requ...
  • Em visita à NOECHO: «NOECHO Records is London base...
  • Novo, em Nova Iorque: THE AVANT POST http://www.my...
  • Barry Guy entrevistado por Maxim Micheliov para a ...
  • «Finally I had the honor of meeting Laurent Peter,...
  • RuidemosPublicaciones ABRIL 2009 [rdm090] Garrapat...

  • links

  • Improvisos ao Sul
  • Galeria Zé dos Bois
  • Crí­tica de Música
  • Tomajazz
  • PuroJazz
  • Oro Molido
  • Juan Beat
  • Almocreve das Petas
  • Intervenções Sonoras
  • Da Literatura
  • Hit da Breakz
  • Agenda Electrónica
  • Destination: Out
  • Taran's Free Jazz Hour
  • François Carrier, liens
  • Free Jazz Org
  • La Montaña Rusa
  • Descrita
  • Just Outside
  • BendingCorners
  • metropolis
  • Blentwell
  • artesonoro.org
  • Rui Eduardo Paes
  • Clube Mercado
  • Ayler Records
  • o zurret d'artal
  • Creative Sources Recordings
  • ((flur))
  • Esquilo
  • Insubordinations
  • Sonoridades
  • Test Tube
  • audEo info
  • Sobre Sites / Jazz
  • Blogo no Sapo/Artes & Letras
  • Abrupto
  • Blog do Lenhador
  • JazzLogical
  • O Sítio do Jazz
  • Indústrias Culturais
  • Ricardo.pt
  • Crónicas da Terra
  • Improv Podcasts
  • Creative Commons License
    Powered by Blogger