Image hosted by Photobucket.com
12.2.08
 

Ben Ratliff - The "Mythification" of John Coltrane (Farrar, Straus and Giroux, 2007). O jornalista do New York Times apresenta o livro editado em Setembro passado. Ratliff tells the story of Coltrane’s development, from his first recordings as a no-name navy bandsman to his last recordings as a near-saint, paying special attention to the last ten years of his life, which contained a remarkable series of breakthroughs in an early religious search for deeper expression. What was the essence of John Coltrane’s achievement that makes him so prized forty years after his death? What was it about his improvising, his bands, his compositions, and his place within his era of jazz that left so many musicians and listeners so powerfully drawn to him? What would a John Coltrane look like now — or are we looking for the wrong signs? Ratliff also traces the lineage of Coltrane’s influence and legacy, considering there actions of musicians, critics, and others who paid attention, asking: Why does Coltrane signify so heavily in the basic identity of jazz? Placing jazz among other art forms and American social history, and placing Coltrane not just among jazz musicians but among the greatest American artists, Ratliff tries to look for the sources of power in Coltrane’s music—not just in matters of technique, composition, and musical concepts, but in the deeper frequencies of Coltrane’s sound.

JC: Francis Wolff/Mosaic

 


<< Home
jazz, música improvisada, electrónica, new music e tudo à volta

e-mail

eduardovchagas@hotmail.com

arquivo

setembro 2004
outubro 2004
novembro 2004
dezembro 2004
janeiro 2005
fevereiro 2005
março 2005
abril 2005
maio 2005
junho 2005
julho 2005
agosto 2005
setembro 2005
outubro 2005
novembro 2005
dezembro 2005
janeiro 2006
fevereiro 2006
março 2006
abril 2006
maio 2006
junho 2006
julho 2006
agosto 2006
setembro 2006
outubro 2006
novembro 2006
dezembro 2006
janeiro 2007
fevereiro 2007
março 2007
abril 2007
maio 2007
junho 2007
julho 2007
agosto 2007
setembro 2007
outubro 2007
novembro 2007
dezembro 2007
janeiro 2008
fevereiro 2008
março 2008
abril 2008
maio 2008
junho 2008
julho 2008
agosto 2008
setembro 2008
outubro 2008
novembro 2008
dezembro 2008
janeiro 2009
fevereiro 2009
março 2009
abril 2009
maio 2009
junho 2009
julho 2009
agosto 2009
setembro 2009
outubro 2009
novembro 2009
dezembro 2009
janeiro 2010
fevereiro 2010
junho 2011
maio 2012
setembro 2012

previous posts

  • GEORGE HASLAM / ABDUL MOIMÊMEtrack #84: Improvisat...
  • A tetralogia magnífica dos Books (Song Book, Blue...
  • Décima edição do belga (K-RAA-K)³ FESTIVAL 2008, u...
  • Alastair Wilson e Richard Pinnell apresentam Audit...
  • 2004 já lá vai, mas há discos que “pedem” para vol...
  • Paris Transatlantic Magazine - The Portal
  • Irène Schweizer, Rudiger Carl, Radu Malfatti, Har...
  • Este homem actua em quarteto na Culturgest, Lisboa...
  • Parte Terceira do Clavier Übung publicada por Joha...
  • Vision Festival XIII

  • links

  • Improvisos ao Sul
  • Galeria Zé dos Bois
  • Crí­tica de Música
  • Tomajazz
  • PuroJazz
  • Oro Molido
  • Juan Beat
  • Almocreve das Petas
  • Intervenções Sonoras
  • Da Literatura
  • Hit da Breakz
  • Agenda Electrónica
  • Destination: Out
  • Taran's Free Jazz Hour
  • François Carrier, liens
  • Free Jazz Org
  • La Montaña Rusa
  • Descrita
  • Just Outside
  • BendingCorners
  • metropolis
  • Blentwell
  • artesonoro.org
  • Rui Eduardo Paes
  • Clube Mercado
  • Ayler Records
  • o zurret d'artal
  • Creative Sources Recordings
  • ((flur))
  • Esquilo
  • Insubordinations
  • Sonoridades
  • Test Tube
  • audEo info
  • Sobre Sites / Jazz
  • Blogo no Sapo/Artes & Letras
  • Abrupto
  • Blog do Lenhador
  • JazzLogical
  • O Sítio do Jazz
  • Indústrias Culturais
  • Ricardo.pt
  • Crónicas da Terra
  • Improv Podcasts
  • Creative Commons License
    Powered by Blogger