Image hosted by Photobucket.com
3.12.06
 

Noah Howard, The Black Ark

Noah Howard (sax alto)
Arthur Doyle (sax tenor)
Earl Cross (trompete)
Leslie Waldron (piano)
Norris Jones (contrabaixo)
Mohammed Ali (bateria)
Juma (congas)

(Freedom, 1969)

You gave Arthur Doyle his start on Black Ark; where did you find him?

The reason I pulled Arthur Doyle in was that Doyle was going in the direction of Frank, of Pharoah, of Trane, and he was a young guy. To me, I said, well, fuck it, I'll put him inside my compositions and just let him express himself and do his thing. And there came Black Ark. People are dying to get Black Ark. [The Japanese reissue] was the last issuance. It's a monster, monster album. He was one of these little kids, you know? He was a generation after us, and he was hanging out all the time. He had come up from - I think he was from North Carolina or somewhere - and he was following the music. He was committed to going into it, so he was hanging around all the time. The first time I heard him, I said 'This is the extension of Pharoah.' He was doing all that harmonic stuff, you know, and he wasn't compromising, he just said 'Fuck it, I'm going out, and we'll see whether they like it or not.' And he got over. He's doing well in Europe, he's in Paris. -- Noah Howard em entrevista a The Wire # 263, Janeiro de 2006

 


<< Home
jazz, música improvisada, electrónica, new music e tudo à volta

e-mail

eduardovchagas@hotmail.com

arquivo

setembro 2004
outubro 2004
novembro 2004
dezembro 2004
janeiro 2005
fevereiro 2005
março 2005
abril 2005
maio 2005
junho 2005
julho 2005
agosto 2005
setembro 2005
outubro 2005
novembro 2005
dezembro 2005
janeiro 2006
fevereiro 2006
março 2006
abril 2006
maio 2006
junho 2006
julho 2006
agosto 2006
setembro 2006
outubro 2006
novembro 2006
dezembro 2006
janeiro 2007
fevereiro 2007
março 2007
abril 2007
maio 2007
junho 2007
julho 2007
agosto 2007
setembro 2007
outubro 2007
novembro 2007
dezembro 2007
janeiro 2008
fevereiro 2008
março 2008
abril 2008
maio 2008
junho 2008
julho 2008
agosto 2008
setembro 2008
outubro 2008
novembro 2008
dezembro 2008
janeiro 2009
fevereiro 2009
março 2009
abril 2009
maio 2009
junho 2009
julho 2009
agosto 2009
setembro 2009
outubro 2009
novembro 2009
dezembro 2009
janeiro 2010
fevereiro 2010
junho 2011
maio 2012
setembro 2012

previous posts

  • Yusef Lateef, Jazz 'Round the World (Impulse!, 196...
  • Prossegue a digressão americana do trio de Paul Du...
  • Considerations 1: 1972-1976 - Bill Dixon
  • Este disco de John Surman é uma beleza, não é? Mel...
  • Paris Transatlantic Magazine, # DezembroEditorialI...
  • All copies of the December issue will come comple...
  • Free-jazz, avant-garde jazz, european free improvi...
  • Concertaço do Andrew Lamb Trio em duas partes! On...
  • "(...) Here, the musicians are free in the arena o...
  • Lacy era assim, no princípio como no fim: pensamen...

  • links

  • Improvisos ao Sul
  • Galeria Zé dos Bois
  • Crí­tica de Música
  • Tomajazz
  • PuroJazz
  • Oro Molido
  • Juan Beat
  • Almocreve das Petas
  • Intervenções Sonoras
  • Da Literatura
  • Hit da Breakz
  • Agenda Electrónica
  • Destination: Out
  • Taran's Free Jazz Hour
  • François Carrier, liens
  • Free Jazz Org
  • La Montaña Rusa
  • Descrita
  • Just Outside
  • BendingCorners
  • metropolis
  • Blentwell
  • artesonoro.org
  • Rui Eduardo Paes
  • Clube Mercado
  • Ayler Records
  • o zurret d'artal
  • Creative Sources Recordings
  • ((flur))
  • Esquilo
  • Insubordinations
  • Sonoridades
  • Test Tube
  • audEo info
  • Sobre Sites / Jazz
  • Blogo no Sapo/Artes & Letras
  • Abrupto
  • Blog do Lenhador
  • JazzLogical
  • O Sítio do Jazz
  • Indústrias Culturais
  • Ricardo.pt
  • Crónicas da Terra
  • Improv Podcasts
  • Creative Commons License
    Powered by Blogger