Image hosted by Photobucket.com
12.12.06
 
No correio, as prezadas notícias de Georgie Haslam, homem da Slam Productions, que dá conta da edição de um disco cooperativo de Gary Curson (saxofone alto), Keith Tippett (piano), John Edwards (contrabaixo), e Mark Sanders (bateria), o quarteto THE NUMBER: The Making of Quiet Things (SLAMCD 269). Estou capaz de apostar as minhas fichas todas neste number. Conta Georgie:

The recording arose from a proposal to Gary Curson by producer Justin Paterson, of the London College of Music, who expressed a desire to work with improvising musicians. The album ‘The Making of Quiet Things’ by the Number is the realisation of the first phase of Justin’s concept, namely, the mix down of the ‘ambient recording’ of the actual real-time performances.
The second phase, now in progress, is for Justin to fashion a companion ‘electronic’ album, by devising completely new compositions derived from samples from the same recorded material. Justin is currently designing new software specifically to enable this process.
This opportunity for Gary to involve some of the finest improvising musicians with whom he has worked in the past, together with the excellent studio facilities, has given us the original and exciting music heard on this album.
Why is the album entitled ‘The Making Of Quiet Things’? ‘I wanted the music to reflect the quantum level of listening that goes on inside the improvisers’ art. I’m personally very pleased with the outcome, and deeply indebted to the production team and the other members of the quartet’. Replies Gary.

 


<< Home
jazz, música improvisada, electrónica, new music e tudo à volta

e-mail

eduardovchagas@hotmail.com

arquivo

Setembro 2004
Outubro 2004
Novembro 2004
Dezembro 2004
Janeiro 2005
Fevereiro 2005
Março 2005
Abril 2005
Maio 2005
Junho 2005
Julho 2005
Agosto 2005
Setembro 2005
Outubro 2005
Novembro 2005
Dezembro 2005
Janeiro 2006
Fevereiro 2006
Março 2006
Abril 2006
Maio 2006
Junho 2006
Julho 2006
Agosto 2006
Setembro 2006
Outubro 2006
Novembro 2006
Dezembro 2006
Janeiro 2007
Fevereiro 2007
Março 2007
Abril 2007
Maio 2007
Junho 2007
Julho 2007
Agosto 2007
Setembro 2007
Outubro 2007
Novembro 2007
Dezembro 2007
Janeiro 2008
Fevereiro 2008
Março 2008
Abril 2008
Maio 2008
Junho 2008
Julho 2008
Agosto 2008
Setembro 2008
Outubro 2008
Novembro 2008
Dezembro 2008
Janeiro 2009
Fevereiro 2009
Março 2009
Abril 2009
Maio 2009
Junho 2009
Julho 2009
Agosto 2009
Setembro 2009
Outubro 2009
Novembro 2009
Dezembro 2009
Janeiro 2010
Fevereiro 2010
Junho 2011
Maio 2012
Setembro 2012

previous posts

  • Que coisa é aquela ao lado de Joe McPhee? The Thin...
  • No Church Number Nine... Tenor Rising, Drums Expa...
  • Reggie Workman's Sculptured Sounds
  • Bela surpresa me guardava a audição de Logique du ...
  • [insubcdr01] - COLLECTION D'UNIVERS SPONTANÉS *va...
  • Fundada em 2003 com a finalidade de distribuir o ...
  • No Jazz on 3 de hoje (e desta semana, até à próxim...
  • CAR MUSIC PROJECT Composer/guitarist Bill Milbrodt...
  • VARIABLE GEOMETRY ORCHESTRA Ao vivo na Trem Azul J...
  • Pulse is a composers' federation dedicated to cre...

  • links

  • Improvisos ao Sul
  • Galeria Zé dos Bois
  • Crí­tica de Música
  • Tomajazz
  • PuroJazz
  • Oro Molido
  • Juan Beat
  • Almocreve das Petas
  • Intervenções Sonoras
  • Da Literatura
  • Hit da Breakz
  • Agenda Electrónica
  • Destination: Out
  • Taran's Free Jazz Hour
  • François Carrier, liens
  • Free Jazz Org
  • La Montaña Rusa
  • Descrita
  • Just Outside
  • BendingCorners
  • metropolis
  • Blentwell
  • artesonoro.org
  • Rui Eduardo Paes
  • Clube Mercado
  • Ayler Records
  • o zurret d'artal
  • Creative Sources Recordings
  • ((flur))
  • Esquilo
  • Insubordinations
  • Sonoridades
  • Test Tube
  • audEo info
  • Sobre Sites / Jazz
  • Blogo no Sapo/Artes & Letras
  • Abrupto
  • Blog do Lenhador
  • JazzLogical
  • O Sítio do Jazz
  • Indústrias Culturais
  • Ricardo.pt
  • Crónicas da Terra
  • Improv Podcasts
  • Creative Commons License
    Powered by Blogger