Image hosted by Photobucket.com
17.11.06
 

Esta e muitas outras pérolas e raridades em vynil, depois de convenientemente rippadas, tornam-se acessíveis ao vulgo via ORGY IN RHYTHM. Right click e já está. A não perder, o impressionante conjunto de links.

Another spiritual jazz gem - "Live at the East" is one of the most consistently and astonishingly brilliant albums Pharoah Sanders has ever put out. This is somewhat surprising as Sanders was without both pianist Lonnie Liston Smith and vocalist Leon Thomas, both of whom contributed heavily to his previous albums and their success. In their place, Sanders had a pianist and a percussionist who would be part of his music for the next several years -- Joe Bonner and Lawrence Killian. In addition, a pair of musicians who would go on to enormous careers in other forms of music- bassist Stanley Clarke and drummer Norman Connors, appear here. The result is nothing short of astounding. The three pieces have the same vibe that most of Sanders' early work does- that spiritually informed free jazz sound. But with Clarke and bassist Cecil McBee, the pieces virtually all end up as features for the bass -- it's stunning to hear just how advanced Clarke, known for his electric bass skills, is on the upright. Opener (and lengthiest track) "Healing Song" is probably the most like Sanders' early work, with the leader stating the theme passionately before moving into an extended improv that included a fantastic bass duet. "Lumkili" revolves around drones, ringing percussion, and moaned vocals, and really serves as a framing for an extended bass dialog. "Memories of J.W. Coltrane" seems to point towards the far future-a fairly conventional theme statement over a framing piano line again with just unnervingly brilliant basswork and really gives Sanders a chance to show how stunning his reed playing is. Reviewed by Michael Stack.
This was briefly available in Japan on cd in 2004 but now long gone.This post is ripped from the original vinyl on Impulse.

 


<< Home
jazz, música improvisada, electrónica, new music e tudo à volta

e-mail

eduardovchagas@hotmail.com

arquivo

setembro 2004
outubro 2004
novembro 2004
dezembro 2004
janeiro 2005
fevereiro 2005
março 2005
abril 2005
maio 2005
junho 2005
julho 2005
agosto 2005
setembro 2005
outubro 2005
novembro 2005
dezembro 2005
janeiro 2006
fevereiro 2006
março 2006
abril 2006
maio 2006
junho 2006
julho 2006
agosto 2006
setembro 2006
outubro 2006
novembro 2006
dezembro 2006
janeiro 2007
fevereiro 2007
março 2007
abril 2007
maio 2007
junho 2007
julho 2007
agosto 2007
setembro 2007
outubro 2007
novembro 2007
dezembro 2007
janeiro 2008
fevereiro 2008
março 2008
abril 2008
maio 2008
junho 2008
julho 2008
agosto 2008
setembro 2008
outubro 2008
novembro 2008
dezembro 2008
janeiro 2009
fevereiro 2009
março 2009
abril 2009
maio 2009
junho 2009
julho 2009
agosto 2009
setembro 2009
outubro 2009
novembro 2009
dezembro 2009
janeiro 2010
fevereiro 2010
junho 2011
maio 2012
setembro 2012

previous posts

  • o zurret d´artal: Estreia (hoje!) de Jesús Moreno ...
  • Em Maio de 1976, Sam Rivers organizou um festival ...
  • O caminho é curto e o destino reserva-nos boas e e...
  • In illo tempore, Charles Tyler, Mark Whitecage (te...
  • A notícia é mais que triste, desoladora e devastad...
  • Derek Bailey, To Play: The Blemish Sessions (samad...
  • Agradecimento ao Fernando Grilo por me ter emprest...
  • IST novo, novinho, Lodi. Depois de Ghost Notes, de...
  • Newsletter da DMG, 10 de Novembro. A abrir, presta...
  • Synthesis, Altered Spaces, Summit Conference, Cer...

  • links

  • Improvisos ao Sul
  • Galeria Zé dos Bois
  • Crí­tica de Música
  • Tomajazz
  • PuroJazz
  • Oro Molido
  • Juan Beat
  • Almocreve das Petas
  • Intervenções Sonoras
  • Da Literatura
  • Hit da Breakz
  • Agenda Electrónica
  • Destination: Out
  • Taran's Free Jazz Hour
  • François Carrier, liens
  • Free Jazz Org
  • La Montaña Rusa
  • Descrita
  • Just Outside
  • BendingCorners
  • metropolis
  • Blentwell
  • artesonoro.org
  • Rui Eduardo Paes
  • Clube Mercado
  • Ayler Records
  • o zurret d'artal
  • Creative Sources Recordings
  • ((flur))
  • Esquilo
  • Insubordinations
  • Sonoridades
  • Test Tube
  • audEo info
  • Sobre Sites / Jazz
  • Blogo no Sapo/Artes & Letras
  • Abrupto
  • Blog do Lenhador
  • JazzLogical
  • O Sítio do Jazz
  • Indústrias Culturais
  • Ricardo.pt
  • Crónicas da Terra
  • Improv Podcasts
  • Creative Commons License
    Powered by Blogger