Image hosted by Photobucket.com
24.4.05
 
Image hosted by Photobucket.com

Uma lista faz sempre falta em casa. De qualquer coisa. Até de bandas de post-rock.
Entre várias definições possíveis, uma das mais simples e elucidativas diz que o post-rock é o subgénero que combina guitarras do rock com as maravilhas da tecnologia digital e com outros estímulos sonoros que chegam de fora, e assim investiga novas texturas e diferentes dinâmicas.

Post-rock means using rock instrumentation for non-rock purposes, using guitars as facilitators of timbres and textures rather than riffs and powerchords. Increasingly, post-rock groups are augmenting the traditional guitar/bass/drums line up with computer technology: the sampler, the sequencer and MIDI (Musical Instrument Digital Interface). While some post-rock units (Pram, Stereolab) prefer lo-fi or outmoded technology, others are evolving into cyber rock, becoming virtual. Post-rock draws its inspiration and impetus from a complex combination of sources. Some of these come from post-rock's own tradition - a series of moments in history when eggheads and bohemians have hijacked elements of rock for non-rock purposes (think of the guitar based late 60s music of The Velvet Underground and Pink Floyd, and a subsequent lineage that includes New York's No Wave groups, Joy Division, The Cocteau Twins, The Jesus And Mary Chain, My Bloody Valentine and AR Kane; or the so-called 'Krautrock' of Can, Faust, Neu, Cluster and Ash Ra Tempel; as well as the late 70s/early 80s post-punk vanguard of PiL, 23 Skidoo, Cabaret Voltaire and The Pop Group). Other impulses arrive from outside of rock: Eno, obviously, but also the mid-60s drone-minimalism of Terry Riley and LaMonte Young, as well as musique concrete and electroacoustic music, dub reggae and modern sampladelic genres like HipHop and Techno. Most of the British post-rock groups also explicitly define themselves against Grunge, which was Carducci's dream come true: the fusion of punk and Metal into an all-American nouveau hard rock. - Simon Reynolds


 


<< Home
jazz, música improvisada, electrónica, new music e tudo à volta

e-mail

eduardovchagas@hotmail.com

arquivo

setembro 2004
outubro 2004
novembro 2004
dezembro 2004
janeiro 2005
fevereiro 2005
março 2005
abril 2005
maio 2005
junho 2005
julho 2005
agosto 2005
setembro 2005
outubro 2005
novembro 2005
dezembro 2005
janeiro 2006
fevereiro 2006
março 2006
abril 2006
maio 2006
junho 2006
julho 2006
agosto 2006
setembro 2006
outubro 2006
novembro 2006
dezembro 2006
janeiro 2007
fevereiro 2007
março 2007
abril 2007
maio 2007
junho 2007
julho 2007
agosto 2007
setembro 2007
outubro 2007
novembro 2007
dezembro 2007
janeiro 2008
fevereiro 2008
março 2008
abril 2008
maio 2008
junho 2008
julho 2008
agosto 2008
setembro 2008
outubro 2008
novembro 2008
dezembro 2008
janeiro 2009
fevereiro 2009
março 2009
abril 2009
maio 2009
junho 2009
julho 2009
agosto 2009
setembro 2009
outubro 2009
novembro 2009
dezembro 2009
janeiro 2010
fevereiro 2010
junho 2011
maio 2012
setembro 2012

previous posts

  • A Utech Records anuncia novas edições extremamente...
  • A micro-editora norte-americana Sachimay Records, ...
  • Theodore "Ted" Curson em sessão de estúdio de 1971...
  • O Sonorities é um festival de new music, que se or...
  • Por muito folgada que fosse a expectativa, não sup...
  • © Peter GannushkinDepois de criarem as suas própri...
  • Junho é o mês do canadiano Ottawa Jazz Festival. A...
  • Prepare yourself to be attacked by a fierce mix of...
  • Joe Lovano e Hank Jones Quartet na Casa da MúsicaA...
  • O e-mail do Jose Millares, amigo galego autor de J...

  • links

  • Improvisos ao Sul
  • Galeria Zé dos Bois
  • Crí­tica de Música
  • Tomajazz
  • PuroJazz
  • Oro Molido
  • Juan Beat
  • Almocreve das Petas
  • Intervenções Sonoras
  • Da Literatura
  • Hit da Breakz
  • Agenda Electrónica
  • Destination: Out
  • Taran's Free Jazz Hour
  • François Carrier, liens
  • Free Jazz Org
  • La Montaña Rusa
  • Descrita
  • Just Outside
  • BendingCorners
  • metropolis
  • Blentwell
  • artesonoro.org
  • Rui Eduardo Paes
  • Clube Mercado
  • Ayler Records
  • o zurret d'artal
  • Creative Sources Recordings
  • ((flur))
  • Esquilo
  • Insubordinations
  • Sonoridades
  • Test Tube
  • audEo info
  • Sobre Sites / Jazz
  • Blogo no Sapo/Artes & Letras
  • Abrupto
  • Blog do Lenhador
  • JazzLogical
  • O Sítio do Jazz
  • Indústrias Culturais
  • Ricardo.pt
  • Crónicas da Terra
  • Improv Podcasts
  • Creative Commons License
    Powered by Blogger